FANDOM

Sookie St. James(Spilt av Melissa McCarthy) er kokk, og en av Lorelais beste venninner.
Sookie

Sookie St. James

KaraktertrekkRediger

Sookie er en kontrollfreak, perfeksjonist og temmelig klønete. Siden hun er kokk, skal alt av matlaging gjøres helt riktig, og hvis noe blir feil får hun panikk. Det er helt vanlig at hun kaster et oppvaskhåndkle på komfyren så det tar fyr, eller at hun tenner fyr på noe på en annen måte. Ingen blir stresset når hun gjør slikt, fordi hele staben hennes er så vandt til det.

LivRediger

Sookie er med helt i fra første episode, som kokken på Independence Inn. Det er der hun og Lorelai møttes og ble bestevenninner. Der møtte hun også Michel Gerard, en frekk franskmann hun alltid krangler med. Alt av frukt og grønnsaker til Independence ble levert av Jackson Belleville, som Sookie også alltid krangler og diskuterer med.

I den ellevte episoden av sesong 1("Paris is Burning"), kommenterer Lorelai at Sookie ikke har hatt et forhold på flere år, dette får henne til å invitere Jackson ut på middag. Jackson aksepterer, og i episoden etter("Double Date") drar de på dobbel date med Lorelai og Jacksons fetter, Rune. Rune og Lorelai hater hverandre fra første øyeblikk, men for Sookie og Jackson går ting veldig bra. I sesong 2 gifter de seg, og etterhvert får de tre barn.

Sookie og Lorelai har alltid drømt om å åpne et eget Inn, og det gjør de også etterhvert, sammen med Michel. De har prøveåpning i siste episode av sesong 4("Raincoates and Recipes").

FamilieRediger

I siste episode av sesong 2("I Can't Get Started") gifter Sookie og Jackson seg. I tredje sesong får de sønnen Davey, og i sesong 5 får de datteren Martha. Sookie er gravid når siste sesong slutter, og det blir deres tredje barn.