FANDOM

Jess Mariano(Spilt av Milo Ventimiglia) er sønnen til Liz Danes og Jimmy Mariano, og nevøen til Luke Danes.
Jess Mariano.

Jess Mariano

KaraktertrekkRediger

Jess er trøblete, hyklerisk og rebellsk. Han er smart, men har aldri brydd seg om skolen. Han gjør ofte ting som andre ikke vill drømt om, som det å stjele 500 baseballer.

LivRediger

Jess har alltid vært trøblete, og derfor sendte moren ham til Stars Hollow for å bo hos Luke. Han dukker først opp i sesong 2, episode 5("Nick & Nora/Sid & Nancy"). Han blir raskt interessert i Rory, men hun er fortsatt sammen med Dean. Når Stars Hollows årlige Bid-a-Basket festival("A-Tisket A-Tasket") kommer, og Dean skal by på Rorys kurv, byr Jess over ham, og han stjeler armbåndet Dean ga henne.

Under dansemaratonet("They Shoot Gilmores, Don't They?"), slår Dean opp med Rory fordi han skjønner at hun egentlig liker Jess, noe Jess ikke har mye imot.

Jess blir sammen med Rory, men stryker på skolen, og reiser fra byen uten å gi beskjed. Han ringer Rory flere ganger, men sier ikke et ord. Rory sier til slutt at hun kan ha elsket ham en gang, men gidder ikke vente lenger.

Han kommer tilbake til byen i midten av fjerde sesong, og forteller Rory at han elsker henne, før han forlater byen igjen.

Han kommer til byen for å bli med i Liz og P. Js bryllup, og får da selv-hjelpingsbøkene til Luke, som får han til å innse at han behandlet Rory helt feil. Han dukker opp på Yale, og ber henne om å rømme med ham. Hun sier nei, og Jess drar uten et ord, igjen.

Han flytter til Philadephia, der han gir ut en bok, "The Subsect". Når han selger boken til bokhandlere, bessøker han Rory hod besteforeldrene hennes, og blir med på middag sammen med henne og Logan. Det er han som får henne til å starte på Yale igjen.